Hjem Borger Job og ledighed Ledig Befordring

Befordring

Betingelser for ansøgning om befordringsgodtgørelse

Befordringsgodtgørelse søges som udgangspunkt inden rejsen er foretaget. Befordringsgodtgørelse skal være ansøgt senest 4 uger efter rejsen er foretaget.

Hvem kan søge om tilskud:

• Ledige dagpengemodtagere
  • Ledige kontanthjælpsmodtagere

Hvad kan der søges tilskud til:

• Rejseudgifter til ansættelsessamtaler

Betingelser for tilskud:

• Ansøger er bosiddende Assens Kommune
  • Samtalen er om et almindeligt job eller et job med løntilskud
  • Dokumentation i form af indkaldebrev eller anden relevant dokumentation medsendes ansøgningen
  • Jobsamtalen foregår i Danmark, dog skal du selv betale de første 200 kroner for hver jobsamtale og der gives ikke bropenge
  • Ansøger har selv afholdt udgiften – og har ikke allerede modtaget eller efterfølgende kan få refunderet udgiften eller dele heraf af andre, f.eks. virksomheden
  • Ved offentlig transport: Tilskuddets størrelse svarer til laveste offentlige transport.
  • Ved transport i bil: Tilskuddets størrelse svarer til statens lave kilometertakst, ud fra www.krak.dk.

Ansøgning om befordringsgodtgørelse i forbindelse med jobsøgning

Det får du brug for til din ansøgning:

1. Dokumentation i form af indkaldelsesbrev eller anden relevant dokumentation

Jobcenter Assens

Rådhus Allé 5, 5610 Assens

Åbningstid for telefonisk henvendelse

Åbningstid for personlig henvendelse

Aflys din aftale

Hvis du har en aftale med Jobcenter Assens, men bliver forhindret af sygdom eller lignende, beder vi dig huske at melde afbud.

• Du kan ringe afbud i telefontiden på vores hovednummer 64 74 70 59
  • Udenfor telefontiden kan du skrive til os på mail: aflysjobcenter@assens.dk

OBS:
Du må kun bruge denne mail til aflysning - andre henvendelser vil blive slettet uden indholdet læses!
Mailen er IKKE en sikker mailadresse.
Skriv derfor kun dit navn/efternavn, fødselsdag (uden de sidste 4 cifre), og hvem du aflyser en tid hos.

Få seneste nyt

Assens Kommune